Back in mzungu land: - Reisverslag uit Breda, Nederland van Mette Ven - WaarBenJij.nu Back in mzungu land: - Reisverslag uit Breda, Nederland van Mette Ven - WaarBenJij.nu

Back in mzungu land:

Blijf op de hoogte en volg Mette

01 December 2014 | Nederland, Breda

Terwijl ik deze laatste blog schrijf zit ik niet meer in Kenia, nee op dit moment zit ik weer met een dik vest achter de computer in Nederland, even omschakelen dus. Ik heb al een tijdje geen blog bericht meer geschreven omdat ik in Rangala geen internet had. Maar nu ik weer terug in Nederland ben kan dat weer wel! Ik heb een fantastische stage periode gehad in het baby-home waar ik met veel plezier en liefde op terug kijk. Naarmate de weken verstreken in het baby-home kreeg ik meer en meer een zwak voor de kinderen. Want wat waren het stuk voor stuk mooie kinderen die steeds enthousiaster op me reageerden. Het lachen, spelen, knuffelen en dansen met de kinderen ik ga het missen. Na deze mooie periode in het baby- home nog een paar leuke dagen gehad voordat we terug vlogen naar Nederland. En nu ik terug ben in Nederland zie ik de grote verschillen met Kenia. Toen ik zaterdag aankwam uit Nederland en terug naar huis reed nadat ik mijn familie weer om de hals was gevlogen. Bedacht ik me ineens o ja het is hier heel normaal dat er geen hobbels en kuilen in de wegen zitten. En dat er geen ‘mzungu’ dit betekent blanke meer wordt geroepen als ik over straat loop is ook heel normaal. Aangezien hier iedereen blank is. Zo zijn er nog veel meer verschillen die nu tot me door dringen even wennen dus! Ik wil iedereen bedanken die me heeft gevolgd de afgelopen maanden, met wie ik gezellig heb geskyped en gewatts appt! Nu ik weer terug ben in mzungu land kan ik de verhalen life vertellen toch leuker dan via app of skype !

  • 02 December 2014 - 09:48

    Helma Nijssen:

    yeah … back home …. lekker thuis met thee en alles wat 'het doet' met goeie pannen en keukengerei weer kokkerellen! ipv met pannen die wiebelen, vorken die loszitten, borden waar er te weinig van zijn en nèt niet die kruiden die je graag zou willen. Weer naar de markt kunnen, waar ze ALLES hebben voor je kook-plannetjes. En niet: zien wat ze hebben en OF ze wat hebben, en daarmee weer fantaseren om er iets lekkers van te maken. You did it, en ik mocht er bij zijn. Wat was het een heerlijke tijd met zijn allen! Tot ziens op de reünie!

  • 02 December 2014 - 19:57

    Christel:

    Hoi Mette,
    Wat fijn dat je weer veilig thuis bent....het wennen aan Nederland en de nederlandse gewoonten zal wel even tijd nodig hebben..neem die tijd ook om al je ervaringen een plekje te kunnen geven!

  • 03 December 2014 - 22:23

    Conni:

    Hoi Mette,

    Zal zeker een overgang zijn weer terug in ons koude kikkerlandje, maar wat een ervaring ben jij rijker! Je verhalen zal ik niet live horen, maar je enthousiasme heb ik gelezen in je blogs.
    Meid, laat alles lekker bezinken. Succes straks weer op school en met je laatste stage.
    Zet 'm op, de laatste loodjes voor je examen.

    Lieve groetjes, Conni Rijk

  • 22 April 2015 - 13:18

    Mette Van Der Ven:

    Hallo Mette,
    Via een omweg hoorde ik van iemand dat er nog een Mette van der Ven bestond. Dat had zij ontdekt omdat er nog een 2e Skype adres was van Mette van der Ven (met foto met krokodil)
    Nieuwsgierig geworden naar mijn naamgenoot heb ik gegoogled en ben ik dit blog tegen gekomen.
    Ik was er tot nu toe van overtuigd dat ik de enige in Nederland was. Ik ben heel wat jaartjes ouder dan jij (54) en mijn voornaam was tot een jaar of 10 geleden heel erg bijzonder in Nederland.
    Ik ben benieuwd hoe jij aan deze voornaam komt en of we misschien (in de verte) familie zijn.
    Ik woon in Heemstede, ben geboren in Amsterdam en heb mijn jeugd in de buurt van Alkmaar gewoond.
    Dat was even wat over mij. Als je het leuk vindt om meer over je naamgenoot te weten te komen: feel free en mail mij.
    Groeten, Mette

  • 24 April 2015 - 16:58

    Mette Van Der Ven:

    Hoi Mette,
    Blij verrast las ik je berichtje! Ik had niet verwacht dat er nog een Mette van der Ven in Nederland zou wonen. Mijn oom komt uit Amsterdam dus wie weet kunnen we elkaar eens ontmoeten. Ik kon je niet terug mailen omdat ik geen mailadres kon achterhalen. Zou ik die van u mogen?
    Groetjes Mette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Back in mzungu land:

14 November 2014

YES, this is it!

14 November 2014

YES, this is it!

02 November 2014

Een verandering:

05 Oktober 2014

Een volle tuk- tuk en overal handen:
Mette

Buitenlandse stage Kenia

Actief sinds 25 Sept. 2023
Verslag gelezen: 2529
Totaal aantal bezoekers 8729

Voorgaande reizen:

25 September 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

27 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: